alebo nájdi dovolenku:

Robota.sk Za lepším zamestnaním.



Hľadať zamestnanie pre fulltextom

Applet

Applet je (relatívne) jednoduchá aplikácia, ktorá sa spúšťa z iného programu napr. webového prehliadača. Na rozdiel od programu nemôže applet bežať samostatne (na rozdiel od servletu). Musí byť spustený pomocou kontajneru poskytovanom hostiteľským programom, zvyčajne pomocou pluginu (na rozdiel od skriptu napísaného v skriptovacom jazyku ako je napr. JavaScript). Applet býva bezstavový a z bezpečnostných dôvodov disponuje len obmedzenými prístupovými právami (pri práci so súborovým systémom).

[upraviť] Príklad využitia appletov

Applet bývá často chápaný ako synonymum pre Java applet, ktorý je jeho typickým predstaviteľom (napríklad aj tu je zaradený do kategórie Java). Java applet je potomok triedy java.applet.Applet. Je to v podstate trieda, ktorú sme odvodili od triedy java.applet.Applet. Iným príkladom appletov sú Flash filmy (SWF) alebo applety pre Windows Media Player, pomocou ktorých sa napr. zobrazujú videosekvencie. Pomocou appletov vznikli najrôznejšie webové hry, demonštračné/simulačné/modelovacie aplikácie napr. vo fyzike alebo pluginy na špeciálne použitie, napríklad na zobrazovanie 3D objektov.

[upraviť] Využitie appletov vo fyzike

Na fyzikálnych web stránkach sú Java applety vytvorené interaktívnou formou a predstavujú najmä modelovanie fyzikálnych javov. Pri vyučovaní fyziky prostredníctvom Java appletov z internetu, alebo appletov stiahnutých na CD-ROM, môžeme veľmi vhodne využiť ich interaktivitu takým spôsobom, že im priradíme úlohy rôzneho typu, ktoré aktivizujú žiakov ku samotnému skúmaniu fyzikálnych javov. Vyučujúci a žiaci môžu do takto namodelovanej počítačovej simulácie zasahovať a sledovať zmeny bez toho, že by museli analyzovať matematické vzťahy fyzikálnych javov, ktoré applety opisujú.

Niektoré stránky s appletmi :

čítajte viac o Applet

Encyklopédia: ROBOTA.SK > Informatika > Programovanie >

Údajové štruktúry
Asemblery
Chyby v programovaní
Debuggery
Diagramy
Kompilátory
Programátori

Programové knižnice
Programovací softvér
Programovacie jazyky
Programovacie paradigmy
Programovacie techniky

Rozhranie pre programovanie aplikácií
UML diagramy
Vývojové prostredia


Príbuzné výrazy:


Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.