Hľadať zamestnanie pre fulltextom
Cashback (iné názvy: cash back, cash-back, cash(-)back bonus, cash back bonus) je v súvislosti s debetnými kartami vyplatenie hotovosti, o ktoré môže požiadať nakupujúci pri platení debetnou kartou u obchodníka. Miesta, ktoré umožňujú túto formu cashbacku sú zväčša označené nálepkou "cashback" pri pokladni. Podmienkou pre vyplatenie hotovosti je nákup v určitej minimálnej hodnote (napr. ak pri pokladni zaplatíte nákup v hodnote aspoň 20 €, môžete požiadať aj o výdaj hotovosti do výšky 100 €, pričom suma cashbacku spolu so sumou nákupu Vám bude stiahnutá s Vášho bežného účtu). Podľa všetkého zaviedlo túto funkciu prvé Tesco vo Veľkej Británii, keď hľadalo spôsob eliminácie nákladov spojených s prepravou hotovosti do bánk. Prvotným cieľom teda bolo znížiť hotovosť v pokladniach a tým aj náklady. Vedľajší efekt sa nakoniec ukázal ako dôležitejší a tak sa dnes cashback v západných krajinách teší veľkej obľube. Na Slovensku je táto stále skôr raritou.
čítajte viac o Cashback (debetná karta)
Encyklopédia: ROBOTA.SK > Ekonómia a ekonomika > Marketing >
Príbuzné výrazy:
ACNielsen
Akcia (zníženie cien)
Business-to-business
Cenová elasticita dopytu
Elasticita dopytu
Integrovaná marketingová komunikácia
Internetový marketing
Klamlivá reklama
Kolektívne nakupovanie
Krížová elasticita dopytu
Linkbuilding
Marketing
Marketingová koncepcia (filozofia)
Marketingový mix
Obal
Podpora (promotion)
Politický marketing
Produktová politika
Pružnosť (ekonómia)
Práca s verejnosťou
Príjmová elasticita dopytu
Rad výrobkov
Rokovanie
Sociálny marketing
Sponzor
Teória odbytu
Vírusový marketing
Zákaznícky marketing
Affiliate marketing
BCG matica
Biznis model
Cashback (debetná karta)
Firemný štýl
Franchising
Inbound marketing
Korporátny dizajn
Marketing vzťahov
Marketingový manažment
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.