Hľadať zamestnanie pre fulltextom
Teória odbytu alebo odbytová teória je disciplína podnikovej ekonomiky, ktorá teoreticky analyzuje zákonitosti určujúce odbyt (v širšom zmysle marketing) a vysvetľuje, ako ako ich prakticky aplikovať. Teória odbytu alebo odbytová teória je aj časť názvu jednotlivej konkrétnej teórie, ktorú táto teória skúma.
Veľmi rozdielne výsledky predaja (tržby, obrat) dosahujú často nie len podniky z rôznych odborov podnikania, ale aj podniky, ktoré pôsobia v tom istom odbore. To vyvoláva otázku: Aké zákonitosti určujú výsledky predaja podniku? Odpoveď na túto otázku hľadá teória odbytu. Táto teória nielen skúma uvedené zákonitosti, ale zároveň učí, ako ich využívať v praktickej činnosti podniku.
Neexistuje jediná a jednoznačná teória odbytu. Je to dané jednak zložitosťou problematiky, jednak rôznymi prístupmi k nej. V zjednodušenom delení sa na Slovensku zvykne rozlišovať funkcionálna odbytová teória, t. j. odbytová logistika, a nástrojová odbytová teória, t. j. marketingový mix (marketing), čím sa má vyjadriť rozdelenie odbytu na jeho "technickú" a "marketingovú" stránku. V skutočnosti sa v podnikovej ekonomike rozlišuje celý rad odbytových teórií (či prístupov), z ktorých najmä tie novšie označujeme aj ako marketingové teórie. Sú to najmä:
čítajte viac o Teória odbytu
Encyklopédia: ROBOTA.SK > Ekonómia a ekonomika > Marketing >
Príbuzné výrazy:
ACNielsen
Akcia (zníženie cien)
Business-to-business
Cenová elasticita dopytu
Elasticita dopytu
Integrovaná marketingová komunikácia
Internetový marketing
Klamlivá reklama
Kolektívne nakupovanie
Krížová elasticita dopytu
Linkbuilding
Marketing
Marketingová koncepcia (filozofia)
Marketingový mix
Obal
Podpora (promotion)
Politický marketing
Produktová politika
Pružnosť (ekonómia)
Práca s verejnosťou
Príjmová elasticita dopytu
Rad výrobkov
Rokovanie
Sociálny marketing
Sponzor
Teória odbytu
Vírusový marketing
Zákaznícky marketing
Affiliate marketing
BCG matica
Biznis model
Cashback (debetná karta)
Firemný štýl
Franchising
Inbound marketing
Korporátny dizajn
Marketing vzťahov
Marketingový manažment
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.